Tervetuloa Suomen Reumatologisen yhdistyksen ylimääräiseen vuosikokoukseen 23.5. klo 18.00-19.00.

Varsinaisessa vuosikokouksessa 25.1.24 ei voitu vahvistaa tilinpäätöstä tai myöntää vastuuvapautta yhdistyksen hallitukselle vuodelle 2023. Toiminnantarkastajien tarkastuksessa ilmeni, että SRY:n toiminta on kehittynyt viime vuosina niin voimakkaasti, että taseet ja tuotot ovat ylittäneet sellaiset summat, että toiminnantarkastuskertomuksella ei voi enää kattaa yhdistyksen lakisääteistä valvontaa, vaan yhdistyksellä tulee olla toiminnantarkastajien sijasta tilintarkastaja (Tilintarkastuslaki 1141/2015, 2. luku 2 §). Vuosikokous päätti, että valitaan tilintarkastaja ja järjestetään mahdollisimman kevyin järjestelyin ylimääräinen vuosikokous vahvistamaan tilinpäätös ja myöntämään vastuuvapaus.

Tilintarkastus on nyt saatu valmiiksi ja ylimääräinen vuosikokous voidaan järjestää. Tässä ylimääräisessä vuosikokouksessa päätetään myös muutoksesta yhdistyksen sääntöihin toiminnantarkastusta koskevien kohtien osalta.

Olisi hienoa, jos mahdollisimman moni yhdistyksen jäsen pääsisi osallistumaan kokoukseen, joko paikan päällä tai etänä. Kokous järjestetään 23.5.2024 klo 18.00-19.00 hybridikokouksena, Teams-kokouksena ja paikan päällä Turussa (TYKS medisiinisen hallinnon kokoustila, rakennus 11, 4 krs).

Esityslista liitteineen löytyy SRY:n sivujen jäsenosiosta -> muut pöytäkirjat ja liitteet

Kutsu ja esityslista lähetetään jäsenistölle myös sähköpostitiedotteena.